Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 17380
تاریخ انتشار : 10 آبان 1391 10:14
تعداد بازدید : 1182

حوزه با تبیین مبانی فقهی و معرفتی هر یک از افراد جامعه را تبدیل به رسانه ای برای تبلیغ تشیع کند

دکتر احمد پهلوانیان قائم مقام مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما حوزه با تبیین مبانی فقهی و معرفتی هر یک از افراد جامعه را تبدیل به رسانه ای برای تبلیغ تشیع کند

 دکتر احمد پهلوانیان دانش آموخته دانشکده صدا و سیما قم  با اشاره به لزوم ایجاد جنبشی نر م افزاری در عرصه رسانه ها عنوان کرد: هر طلبه یک رسانه است؛ حوزه های علمیه باید با تبیین مبانی فقهی و معرفتی در این عرصه هر یک از افراد جامعه را تبدیل به رسانه ای برای تبلیغ تشیع کنند.

 دکتر احمد پهلوانیان قائم مقام مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما: حوزه با تبیین مبانی فقهی و معرفتی هر یک از افراد جامعه را تبدیل به رسانه ای برای تبلیغ تشیع کند.

احمد پهلوانیان، قائم مقام مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در نشست بررسی تهاجمات رسانه ای ضد اسلام که، 7 آبان ماه 91 در سالن اجتماعات جامعة المصطفی ص مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای بشریت همواره عده ای حملاتی را به سمت انسانیت داشته اند و امروزه رسانه ها سلاح و ابزار این افراد است.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری؛ کم کاری در حوزه فعالیت رسانه ای را گوشزد کرد و گفت: امروزه شیطان تمام برگ برنده های خود را رو کرده تا با فرهنگ توحیدی و نور الهی مقابله کند، و در این مسیر ضرورت و لزوم تلاش در عرصه رسانه بر هیچ کسی پوشیده نیست. قائم مقام مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما به تشریح انواع مختلف رسانه ها پرداخت و بیان کرد: بخشی از رسانه ها فقط در عرصه سرگرمی فعالیت می کنند؛ این رسانه های به ظاهر سرگرم کننده که در ظاهر کاری جز سرگرم کردن مردم ندارند و به حوزه های دیگری همچون دین نمی پردازند آفات خاص خود را دارند، این رسانه ها با این کار خود باعث می شوند که انسان با تمرکز روی سرگرمی ها؛ از آرمانها و اعتقادات و ارزش های خود دور شود؛ چنین رسانه هایی نظام هنجاری و ارزشی مخاطب خود را به مرور زمان تغییر می دهند. پهلوانیان با نام بردن از چند شبکه ماهواره ای گفت: بخشی دیگر از رسانه ها صرفا در زمینه تخریب و تمسخ نظام فعالیت می کنند؛ فعالیت هایی که ظاهر ساده ای دارند اما در پشت پرده این شبکه های سرگرم کننده؛ فراماسون ها و شیطان پرست ها قرار گرفته اند. وی ادامه داد: بعضی شبکه های خبری همچون بی بی سی، سی ان ان، الجزیره و ...، که با شعار اطلاع رسانی به موقع و درست فعالیت می کنند؛ در واقع اخبار را طراحی و مهندسی می کنند تا به اهداف خاص خود برسند یعنی اصل خبر را مخابره نمی کنند بلکه آن را تکه تکه می کنند تا اذهان مخاطبان خود را شست وشو بدهند. قائم مقام مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما بیان کرد: شبکه هایی که در زمینه موسیقی فعالیت می کنند را بخش دیگری از شبکه های ماهواره ای برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه تعداد این شبکه ها هم بسیار زیاد است. وی گفت: شبکه های دینی زیادی در زمینه ادیان مختلف همچون مسیحیت، بهائیت، بودائیسم، اهل سنت و ... هستند و ما هیچ گاه شاهد نبودیم که در این شبکه ها علیه ادیان دیگر صحبت شود اما همیشه در این شبکه های دینی علیه شیعه صحبت می شود. پهلوانیان شبکه های فعال در زمینه اسلام را به چند شاخه تقسیم و عنوان کرد: برخی از این شبکه ها به تبلیغ سلفی گری٬ برخی تبلیغ اهل تسنن و برخی به تبلیغ تشیع می پردازند که متاسفانه تعداد شبکه های شیعی بسیار کم است، ضمن اینکه برخی شبکه های شیعی٬ به اسم شیعه تلاش در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دارند که البته این کار خدمت به دشمن است، رسالت بخشی دیگر از این شبکه ها از بین بردن انقلاب اسلامی است. مدیر مسئول فصلنامه دین و رسانه به ابعاد دیگری از تهاجم رسانه ای غرب اشاره و بیان کرد : به غیر از شبکه های ماهواره ای٬ کمپانی های مختلف فیلم سازی نیز چنین وظیفه ای در تخریب اسلام و تشیع به عهده دارند؛ برای این امر هم برنامه ریزی کرده و فیلم های متعددی ساخته شده که ساخت فیلم موهن به پیامبر اکرم (ص)، آخرین کار از این دست بود. به دلیل اینکه سازندگان این فیلم موهن مصری بودند؛ اولین واکنش ها در مقابل این فیلم موهن از مصر آغاز شد. پهلوانیان شعار آزادی بیان توسط رسانه های غربی را دروغ محض خواندو گفت: غرب به اسم آزادی بیان، جلوی انتشار این فیلم را نمی گیرد٬ اما کسی به هیچ وجه حق ندارد در حوزه هولوکاست و صهیونیسم وارد شود. وی به تحلیل فیلم های «الحسن و الحسین» و «الفاروق عمر» که پرهزینه ترین سریال جهان عرب شناخته می شود پرداخت و گفت: این سریالها توسط دو شبکه ام بی سی و الجزیره ساخته شده و نقلی غیرواقعی از رخدادهای آن دوران برای وارونه نشان دادن برخی اتفاقات و حوادث آن زمان است. پهلوانیان جایگاه مبلغان و طلاب و علما را در مواجهه با تهاجمات بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در طول تاریخ تشیع٬ مدیران و صاحبان رسانه های هر عصر٬ علما و فضلای دوران بودند، اما رسانه های مدرن امروز، چالش جدی ایجاد کرده اند که علما و فضلای حوزه ها باید به آن ورود پیدا کنند، مدل کنونی رسانه های ما مدل غربی است که باید در این حوزه بر اساس مبانی دینی و فقهی و معرفتی و با معرفی خود٬ به تولید فکر در این زمینه بپردازیم. وی تاکید کرد: امروزه در عرصه رسانه ما در زمین حریف مشغول فعالیت هستیم و نیازمند یک نهضت نرم افزاری در تولید فکر هستیم و اگر ما نیاز به تولید فکر در زمینه اقتصاد، حقوق، سیاست و .. داریم؛ بی شک در زمینه رسانه از همه زمینه ها بیشتر نیازمند تولید فکر هستیم . پهلوانیان در پایان گفت: هرطلبه یک رسانه است و تشیع نیاز به توسعه کمی و کیفی رسانه های متعلق شیعی و ترویج فرهنگ شیعی دارد و باید به نقطه ای برسد که هر شیعه یک رسانه باشد که هرگاه به این نقطه رسید؛ زمان ظهور امام مهدی(عج) خواهد بود.

ثبت شده توسط : م.ر فرزین

نظر شما



نمایش غیر عمومی

تمامي حقوق اين سايت متعلق به دانشکده صدا و سيما قم است.